Needles. Williams. Grand Canyon

22 mei 2022 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

De receptionist verwelkomde ons met de magische woorden" oh bring me back to Holland with the weather and the mountains. Zodra ik thuis ben ga ik meteen op zoek naar die bergen.

Vanuit Needles zijn we doorgereden naar Williams. Ongeveer 250 km. Echter niet nadat ik een duik heb genomen in het verkwikkende zwembad. In Williams lekker gegeten in een sportrestaurant. Zaterdag op tijd  naar het station voor een spetterende wildwest show met echte cowboys en een sheriff. Vervolgens de trein in voor een 2 uur durende reis naar de Grand Canyon. Onderweg werden we vermaakt met muziek en een sheriff die 6o jaar geleden was geboren in Rotterdam. Aangekomen bij de Grand Canyon was het uitzicht adembenemend. 12 km. op een smal paadje naar beneden en daarna weer omhoog  was te veel van het goede. Wel 2 miles naar beneden gelopen en weer omhoog was zwaar genoeg maar werden boven wel weer met applaus  en Belgerinkel begroet. Op de terugweg een echte trainrobbery. De trein werd tot stoppen gedwongen en de overvallers kwamen aan boord. Gelukkig  was de in Rotterdam geboren sheriff aan boord om de overvallers in te rekenen. Eind goed al goed.

S'avonds in een restaurant naar een slechte wedstrijd van de Celtics gekeken, maar gelukkig werd de en we onderhouden door een Amerikaans echtpaar waarvan de vrouw  helemaal enthousiast over  het haar van pap was. En het "O my god"  in elke zin  zat en werd het  nog  gezellig.