Terug kijkend

18 september 2021 - Santander, Spanje

De hele dag een beetje rond gekeken in Santander waar het weer toch wel meeviel, wel wat frisser en slechts ëën buitje. Geen stad om heel lang te vertoeven wel mooi gelgen aan een baai.

Met welk gevoel begin ik aan de terugreis.  Vergeleken met mijn vorige tocht vanuit Porto was dit veel zwaarder met  veel beklimmingen over veelal slechte paden. Veel herbergen waren dicht dus het was wel eens zoeken naar een slaapplek. Het slapen op een slaapzaal met 10 of meer personen is niet altijd leuk. Veel bijgeluiden in de nacht. Ook veel Spanjaarden op pad en minder buitenlanders vanwege corona, ook veel strengere coronamaatregelen.  Dit is niet het enige gevoel dat ik meeneem naar huis,.....

Heel veel geluk gehad met het weer, elke dag stralend weer tot boven  25 graden het kan hier ook spoken in deze tijd. Ondanks de zwaarte van de etappes genoten van de omgeving wat is dit een mooie streek van Spanje, veel dorpjes aan zee met de mooiste stranden. Het is hier ook prettig om op een terrasje wat te nemen. Een desayno voor 5 euro met cafe con leche croissant en zumo de naranga en  10 euro voor een combi platos. Al met al een tevreden gevoel huiswaarts. ......

1. Claudia Steenis:
    Mooi!
    Hele goede terugreis, Nico, loopheld en strijder!
    Groetjes, Claudia
  2. Misha & Mara:
    18 september 2021
    Als er geen bittere smaken in de wereld waren, zou het zoet nooit zo weldadig op de tong liggen Nico! Goed te horen dat het positieve overheerst, en ik kan niet wachten ook eens dit deel van Spanje te bezoeken.
  3. Petra:
    Held
  4. Theo:
    Toch maar even gedaan. Top. Goeie reis terug
  5. Els Berben:
    Mooi gesproken Nico...
  6. Feikje:
    19 september 2021
    Het was een mooie tocht! Leuk om je verhalen te lezen! Een goede terugreis en daarna weer dromen over een volgende etappe!!!
  7. Mariska:
    Dus toch de moeite waard geweest!! Foto's waren prachtig, de etappes soms te lang door de dichte berghutten. Ik denk dat ik overtuigd ben😅