Welkom in San Francisco

16 mei 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na een vlucht van 11uur, 3 films, meerdere maaltijden, biertjes en wijntjes arriveerde we eindelijk in San Francisco.  We waren blij dat we de benen wat konden strekken. Bij uitstap hadden we nog een lange rij te gaan voor controle. We hadden alle vaccinatie papieren gereed, testbewijzen, Esta formulieren voor controle. Uiteindelijk werd er nergens naar gekeken. Wel werden we geïnterviewd. De eerste vraag die gesteld werd was of Nico mijn man is. Vervolgens werd ons meerdere keren gevraagd wat we in Amerika kwamen doen, waar we verblijven, of we geen illegale middelen bij ons hebben. Na wat foto’s en vingerafdrukken verder, mochten we onze reis voortzetten.

We zitten down Town San Francisco. Stad van de hippies. De hippiecultuur is gedevalueerd tot het slapen van dozen in straat.

Na ingecheckt te hebben in het hostel en een uurtje gerust te hebben op bed hebben we onze tocht voortgezet naar pier 33 om daar aan boord te gaan naar Alcatraz. Aangekomen op Alcatraz zagen we een treintje voor de minder valide mensen en samen nog gelachen te hebben dat wij lopend wel boven komen was ik Nico plotseling kwijt. Zoekend naar Nico zag ik hem plotseling zwaaiend voorbij komen in het treintje.

Alcatraz was echt heel indrukwekkend. Er hebben meerdere bekende misdadigers vast gezeten. Al Capone, Robert Franklin Stroud, George ‘Machine Gun’.

En natuurlijk het bekende ontsnappingsverhaal wat verfilmd is met o.a Clint Eastwood. De tour duurde totaal ongeveer drie uur. We waren beide aan het eind van ons latijn. Achteraf gezien hadden we de tour niet de aankomst dag moeten boeken.

Na 27 uur wakker geweest te zijn lagen we eindelijk in bed.

1. Petra:
    16 mei 2022
    Nico in de gaten houden ♡ anders is die weg... blijft yoch bijzonder die foto' s van alcatraz...
    Op naar volgende avontuur