Hablando y roncando

14 september 2021 - Laredo, Spanje

Dat Spanjaarden veel praten is bekenď wat ik gister hoorde sloeg alles. Ik zit buiten te lezen, 5 meter verderop een Spaans echtpaar, althans dat denk ik. En maan maar kletsen geen seconde stil ging zeker anderhalf uur door. Gingen vervolgens eten, dan zou je denken het is even stil maar nee hoor het ging gewoon door. Maar het ergste komt nog, ik schrik vannacht waker door een alles overstijgend geronk, werkijk niet om aan te horen. Ik ga ook geluiden maken om zo te proberen diegene wakker te krijgen ( ik weet niet of het de man of de vrouw is) ik denk de vrouw. Opeens is het muisstil, geen ademhaling te horen. Ik denk ze is toch niet dood, ik verheugde mij al op verder rustige nacht. Maar helaas na een 30tal seconden begon het snurken opnieuw. Vandaag het zekere voor he onzekere genomen en een pension geboekt. Casa Leoñ. Lekker een kamer voor mij alleen. Vandaaģ 16 km gelopen met weer een pittige stijging . Nu in Santoño. De meeste klimmen heb ik nu gehad,  .morgen veel langs het strand naar Noja of mischien Güemes is rond 20 km .

1. Sjaak:
    14 september 2021
    Ik sliep afgelopen weekend in een hostel en had een Spanjaard als kamergenoot. Die praatte een uur lang tegen zijn dagboek. Je hebt niet eens twee Spanjaarden nodig.
  2. Misha & Mara:
    14 september 2021
    Waar is de tijd dat een ware pelgrim de reis in volledige stilte volbracht?