San Fransisco on tour

17 mei 2022 - Monterey, California, Verenigde Staten

Na een goede nachtrust vertrokken we rond 8 uur richting fisherman’swharf waar we een fietstocht met gids hadden geboekt. Vlakbij ons hostel konden we opstappen op de bekende cable car, het is de laatste handbediende kabeltram die nog in gebruik is en staat symbool voor de stad San Francisco. Tijdens deze route rij je door Chinatown. Grappig feitje: op 1 van de foto’s staat een Chinees hospitaal, waar Bruce Lee geboren is.

Op de fishersman’swharf aangekomen te zijn zochten we een traditioneel restaurant waar we een Amerikaans ontbijt konden eten met spek, eieren en pancakes. Wat grappig om te zien was is dat iedereen zo zijn eigen taak heeft. Iemand brengt je naar de tafel, een vaste ober die je bediend, een medewerker die je koffie bijschenkt en nog iemand die je water steeds aanvult. En Volgens Marije moet je iedereen van die mensen fooi geven.

Na het eten begaven we ons richting de fietsverhuur. Alsof we een voorgevoel hadden hebben we voor de zekerheid onze normale fiets omgeboekt naar een e-bike. Wat zeer terecht was vanwege de vele heuvels. Sanfransisco bestaat nl uit 40 heuvels die echt steil zijn. Voordat we gingen beginnen aan de fietstour werd ons eerst uitgebreid uitleg gegeven hoe een fiets werkt en moesten we zelfs een testritje maken. Waarschijnlijk komen hier mensen die nog nooit eerder op een fiets gezeten hebben.

De fietstour was echt ontzettend leuk. We hadden een hele leuke gids. De sfeer was heel gemoedelijk. Hoogtepunt was natuurlijk wel het fietsen over de Golden Gate Bridge. Dit is toch wel 1 van de engste fietstocht ooit. Het is zo intens als je over die brug fiets. Met een hoogte van 130 meter en lengte van 2.7 km. Een ontzettende harde wind, waardoor je met moeite op de fiets bleef zitten. We konden onderweg stoppen om foto’s te maken, maar ik wist niet hoe snel ik die brug over moest fietsen. Recht vooruit en niet naar beneden kijken.

Het inleveren van de fiets was toch ook wel wat hilarisch. Bij terugkomst werd ons gewezen op de finish line achter in de zaak. Daar stonden meerdere medewerkers ons toe te juichen en klappen en riepen in koor : you did it!! Kan je je al voorstellen dat dit in Nederland gebeurd?

De foto van dat ronde torentje waar we voor staan heeft George Lucas geïnspireerd tot het maken R2-D2 uit de film starwars

Lucas komt uit San Fransisco

Van reisblog naar fotoboek