Kdeng kedeng

1 september 2021 - Irun, Spanje

Na mijn horror treinreis vanuit ROME 2 jaar geleden toch maar weer de stoute schoenen aan gedaan en geboekt bij ns international.

In Amersfoort opstappen en en 9 uur later uitstappen in Biarritz . Is prima bevallen.

Wel strenge controle in Parijs, iedereen moest zijn vaccinatiebewijs laten zien met paspoort. Ook in de trein veel controle, wie zijn neus boven het mondkapje liet zien kreeg een reprimande . Ook opvallend hoeveel perronmedewerkers op elk station staan die de trein uitzwaaien . Nu in Irun in Spanje. Morgen even kijken wat het word, de hele dag regen voorspeld . Wellicht plan B in werking stellen

1. Rian:
    2 september 2021
    De reis dus goed begonnen! benieuwd of je plan B hebt uitgevoerd en wat dit dan inhoud!
  2. Anna:
    2 september 2021
    Hey Nico! Zet hem op, geniet van de reis en de mooie momenten! Veel liefs Anna , Pino & Ivan
  3. Petra:
    2 september 2021
    Je spreekt naast spaans dus ook swahili..doe jij maar wat pole pole....na een zware dag...lekker dagje met je voeten in het water....je bent ieder geval goed begonnenm met hoge bergen...ik kan mij hetinneren van vroeger dat daar ook jouw uitdaging lag. Liefst nog een keer heen en weer om mij te motiveren de berg al fietsend te beklimmen ipv lopende. Geniet en ook van het heerlijke spaanse eten lxxxxpetra
  4. Misha & Mara:
    2 september 2021
    Wat het verhaal niet vertelt, is hoe Nico aan zijn reis begon. Voor de fijnproever, bij dezen: de dure eerste klas treinrit die Nico gekocht had, vertrok om 08:34 vanaf Schiphol. Deze trein missen, en de hele reis zou in de soep lopen.. nu is Nico er de man niet naar, zich al te sappel hierom te maken. Tien voor zeven moesten ze weg rijden uit Voorthuizen, zo droeg hij Petra op. Dan zouden ze wel op tijd zijn op station Amersfoort, vanaf waar hij naar Schiphol zou reizen. Om 06:50 was Petra vertrek klaar, maar de held van ons verhaal was nog rustig verdronken in zijn ochtendcourant. Klokslag 7 uur gaf hij eindelijk het vertreksein, maar ja.. wie dan nog via de A1 hoopt probleemloos Amersfoort binnen te rijden, komt onherroepelijk in de ochtendspits terecht! De seconden tikten onverbiddelijk door, en nu begon onze hoofdpersoon wel wat te zweten.. radeloos flitsten zijn ogen van de secondewijzer op het horloge, naar een mogelijke binnendoorweg achter een afslag en naar de dikke wolk auto's voor, naast en achter de Captur.. zou aan de reis nu al een tragisch einde komen?
    Maar, wonder boven wonder, er kwam weer wat beweging in de file en Amersfoort kwam steeds dichterbij. Hij maande Petra het gaspedaal nog eens diep in te trappen, en om precies 07:40, één minuut voor de geplande vertrektijd van de intercity met als eindbestemming de nationale luchthaven, sprintte er een lange, sportieve zestiger over het stationsplein, zijn tassen zwaaiend achter hem aan! Een staaltje onvervalste heldenmoed, zo te spelen met het lot, kan alleen maar de voorbode zijn van een reis waarop de zegen van de schikgodinnen rust!
  5. Marije:
    2 september 2021
    Een mooie eerste dag. Ik ben blij met de aanvulling van Mara&Misha. Dat maakt de reis natuurlijk wel iets spannender. Ik hoop dat je ons in het vervolg iets meer gedetailleerd op de hoogte houd
    Succes pap xxx
  6. Nico:
    2 september 2021
    Het eerste verhaal staat op reislogger
    nicofietst reislogger.nl
    Kdeng kdeng
  7. Els Berben:
    4 september 2021
    Sorry. Ik kan alleen maar denken...Arme Peet. Haar sportieve man op deze stressvolle manier uit te moeten zwaaien. Niet te doen toch? Maar goed Nico., je bent al aardig stuk onderweg en hebt de stress in de trein achter je kunnen later. Hoe relaxed te reizen in de 1e klas. Behoorlijk luxe... om daarna als pelgrim, zonder luxe je reis te voet te vervolgen. Met nog 'kleine' omweg omdat herberg gesloten is. (Zouden het de Camino goden geweest zijn die jou lesje wilde leren?) Die heb je wel gehad met de vermoeidheid en de muggen. Moge de rest van je reis voorspoedig verloren. Bon Camino.